Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zdravá závislost

Jsem kačer. Ne ten s latinským názvem Anas platyrhynchos, ale ten s názvem anglickým cacher. Možná si klepete něčím na hlavu, ale zadržte... Nejsem cvok, jen příslušník obrovského  celosvětového společenství.

Když jsem se před několika lety seznámila s geocachingem, kterému se začala věnovat moje dcera, taky jsem si chvilkami klepala na hlavu. To když během procházky - ač dospělá a čerstvá matka - prolézala křoví, lezla po plotech či osahávala lavičky. Přišlo mi šílené, když se večerní venčení psa podřizovalo nové kešce, když na výletě dcera opustila dítě a zmizela na dvacet minut v lese, protože keš se nacházela 300 od značené cesty. Pak i začala nutit manžela, aby jí vylezl támhle na ten strom, a když se k tomu neměl, lezla tam sama.

Občas mě nenápadně vzala s sebou, prohodila, že je to skvělá zábava pro starší manželský pár a že má mezi svými známými spoustu takových dvojic, které si zpestřují důchod lovem kešek.  

Samozřejmě přišel den, kdy mi zvědavost nedala a já odlovila svou první. Ještě bez navigace, jen podle mapy. Byla jsem na sebe hrdá a vydala se pro další. Ta mi dala tak zabrat, že jsem se rozhodla pořídit si navigaci. A pak už to šlo samo. Dnes za cvoka považuje manžel mě, ale to mu nebrání mě na cesty za většinou z nich doprovázet. A dokonce se stal jakýmsi "dohledávačem" tam, kde já ztroskotávám, nebo mi chybí fantazie.

Geocaching je skvělá zábava, možná i tak trochu závislost. Jen někde "pípne" nová keš (fajnšmekři si nechávají na mobil posílat zprávu o tom, že vznikla nová keška, odtud ono pípnutí), davy lovců se vydávají na cestu. Opouštějí teplo rodinného krbu, pískoviště i rozdělanou práci a vyrážejí za FTF - tedy pomyslnou zlatou medailí za první nález. Podezřívám některé kolegy, že mají u lůžka nachystané oblečení do terénu včetně lan a baterek - to kdyby se jednalo o složitější terén - aby byli vždy připraveni. Klíčky od auta mají zcela určitě i v posteli pověšené na krku, to aby se nezdržovali jejich hledáním. O první místo se tak často dělí až pět šílenců, jejichž domovy jsou od sebe vzdálené i více než desítku kilometrů.

Pro keš a s ní spojený bodík jsou kačeři ochotní vlézt do bahna, riskovat klíšťata v křoví, potopit se do rybníka, vlézt do  kanálu i vyšplhat se na strom. Jen mě trochu mrzí, že v poslední době se trochu vytrácí původní záměr - vyhnat lidi zpět do přírody, aby poznávali, jaká máme na zem zajímavá místa. Většina mladších kačerů jezdí málem až ke kešce autem, jen aby tam byli co nejdřív.  Nestačí si pak vychutnat specifickou atmosféru místa. Jen v okolí svého města jsem prozkoumala díky geocachingu tolik nových míst, o jakých se mi ani nesnilo. Nejsou vždy jen krásná, ale aspoň si člověk uvědomí, že to my jsme ti, co za to můžou. Ač nepatřím mezi dorostence, už mám i nějaký ten "zářez na pažbě" včetně lezeckého zážitku na opravdovém horolezeckém laně, ač jsem se zapřísahala, že do výšek - nikdy! Prostě člověk si může vyzkoušet, co zvládne.

Většina geocacherů je natolik soudná, že dělají opravdu jen to, na co mají. V Praze u Bertramky - no ano i na takovém místě se najde nějaká ta keš - jsme potkali dvě stařenky, jedna o holi. Součet jejich věku jistě přesáhl 150, což jim nebránilo, aby hledaly kešky a smysluplně trávily pěkný den.

Na geocachingových setkáních, eventech, se sejde spousta "stejně postižených" lidí a vězte, že si mají vždy o čem povídat. Jen občas vzbudí pozdvižení. Jednou, když jsem odcházela z jedné takové akce, u mě zastavilo auto a řidička se mě ptala, ze co ti lidi tam u toho pomníku demonstrují. Jindy zase, když jsme se blížili s manželem k jednomu lesnímu setkání, varoval nás proti nám běžící muž: "Pozor, je tam banda nějakých šílenců!"

Tak až někdy půjdete třeba do kauflandu a kolem nedalekého křoví bude chodit nějaký člověk dvacet minut kolem dokola, a vždycky, když bude mít pocit, že se nikdo nedívá, rozhrne křoví a jukne dovnitř, nebo z okna uvidíte dámu středního věku, jak se opatrně rozhlédne, pak shodí bundu a hupsne na strom, nebo naopak vleze po kolenou pod lavičku, nejsou to ani blázni, ani teroristi. Jsou to kačeři. A vůbec, co vám brání stát se jedním z nás?

Autor: Jaroslava Indrová | pátek 28.4.2017 17:29 | karma článku: 16,57 | přečteno: 523x
  • Další články autora

Jaroslava Indrová

Generace Z, někdy M, také internetová generace, děti nového tisíciletí či zoomeři

Letos čeká maturita na další studenty, kteří jsou označování jako generace Z, popř. M. Vyrostli na internetu, s mobilem jsou téměř srostlí, zasáhla je pandemie covidu.

22.4.2024 v 16:05 | Karma: 18,72 | Přečteno: 474x | Společnost

Jaroslava Indrová

Trocha bilancování na závěr roku

Na konci roku je zvykem bilancovat - ohlížet se zpět a zjišťovat, co nám rok minulý dál a vzal, a také si dávat předsevzetí do roku nastávajícího. Tak se na to podívejme.

29.12.2023 v 8:53 | Karma: 9,67 | Přečteno: 245x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Hloupneme, nebo jsme stále chytřejší?

Na nejmenované významné akci jsem se setkala s jedním svým bývalým studentem - mimochodem úspěšným mladým mužem - který se mě zeptal, jaké jsou dnešní děti. Jsou jiní než my? Tato otázka a text v sobotní Frontě mě přiměly k zamyš

21.12.2023 v 21:03 | Karma: 22,90 | Přečteno: 538x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Poděkujme básníkovi za krásné slovo

Dnes je to 34 let, co zemřel básník Jan Skácel. Příslušník brněnské skupiny Host do domu, nedostudovaný učitel, který se upsal krásnému slovu.

16.11.2023 v 14:30 | Karma: 11,28 | Přečteno: 273x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslava Indrová

Trápí vás také noční můry?

Noční můry trápí nejen mladé dívky, kterým královna Mab za hříšné myšlenky přičaruje pupínky na nose, ale asi všechny. Občas... Ale u nás snad ty potvory bydlí.

17.9.2023 v 19:35 | Karma: 9,99 | Přečteno: 223x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

  • Počet článků 372
  • Celková karma 18,72
  • Průměrná čtenost 1907x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.