Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Učitelské Vánoce

Nedá mi to, musím reagovat na dnešní text s názvem Učitelé si při vysvědčení přilepší, žáci a rodiče jim dávají masáže i stromy  

Mám odučeno 42 let, prošla jsem různými typy škol, učila různé typy žáků. Mám doma půlmetrového plyšového slona, hrníčky, vázičky, knížky s věnováním (Např. knihu Woodyho Alleny Vyřídit si účty :-)), tričko se jmény všech žáků ve třídě, keramickou pokladničku s podpisy plnou neplatných desetníků. 

Často jsem dostávala květiny, někdy jich byly spousty! Jednou jsem přišla do třídy a katedra byla doslova obložená květinami - připadala jsem si jako na katafalku. Jindy jsem za vysvědčení dostala od třídy krásně uvázanou kytici. Tak krásnou, že jsem si ji vyfotila na památku. Hodnotnějšími dary se s třídním loučí maturanti. Od nich mám míč na cvičení podepsaný celou třídou, jednou jsem byla obdarována hodinami a jindy stříbrným řetízkem. Od těch posledních jsem dostala poukaz na pivní koupel pro dva - to byl úplně nejdražší dar za dobu mého působení ve školství.. 

Mluvím o třídách, kde jsem byla třídní. Není-li učitel třídní (a to je většina), většinou se s ním třída ani pořádně nerozloučí - i když jsou i výjimky. To, že by potěšila jedna růže za celou třídu se slovy díků a přáním pěkných prázdnin, je snad jasné. Ale dnes se něčeho podobného často nedočkáte. Ještě tak na základní škole, ale na střední...  Někteří na vás na chodbě zahalekají: Pěkné prázdniny, jiní sotva řeknou: Na shledanou. Není divu. Naši maturanti dostávají vysvědčení slavnostně - taková malá promoce. Po ní obvykle rodiče chodili za učiteli, aby jim poděkovali. Letos se kolegyně shodly, že poprvé nepřišel vůbec nikdo. 

Proč to píšu? Nestěžuji si, jen bych byla nerada, aby ve veřejnosti vznikla představa, že učitelé se nejen dva měsíce flákají, zatímco oni musí robit, ale navíc mají ještě druhé Vánoce, protože dostávají drahé dary. Omyl! Výjimky jsou, ale Vánoce opravdu slavíme stejně jako ostatní. 

Autor: Jaroslava Indrová | čtvrtek 28.6.2018 19:34 | karma článku: 21,92 | přečteno: 708x
  • Další články autora

Jaroslava Indrová

Generace Z, někdy M, také internetová generace, děti nového tisíciletí či zoomeři

Letos čeká maturita na další studenty, kteří jsou označování jako generace Z, popř. M. Vyrostli na internetu, s mobilem jsou téměř srostlí, zasáhla je pandemie covidu.

22.4.2024 v 16:05 | Karma: 18,50 | Přečteno: 464x | Společnost

Jaroslava Indrová

Trocha bilancování na závěr roku

Na konci roku je zvykem bilancovat - ohlížet se zpět a zjišťovat, co nám rok minulý dál a vzal, a také si dávat předsevzetí do roku nastávajícího. Tak se na to podívejme.

29.12.2023 v 8:53 | Karma: 9,67 | Přečteno: 245x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Hloupneme, nebo jsme stále chytřejší?

Na nejmenované významné akci jsem se setkala s jedním svým bývalým studentem - mimochodem úspěšným mladým mužem - který se mě zeptal, jaké jsou dnešní děti. Jsou jiní než my? Tato otázka a text v sobotní Frontě mě přiměly k zamyš

21.12.2023 v 21:03 | Karma: 22,90 | Přečteno: 538x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Poděkujme básníkovi za krásné slovo

Dnes je to 34 let, co zemřel básník Jan Skácel. Příslušník brněnské skupiny Host do domu, nedostudovaný učitel, který se upsal krásnému slovu.

16.11.2023 v 14:30 | Karma: 11,28 | Přečteno: 273x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslava Indrová

Trápí vás také noční můry?

Noční můry trápí nejen mladé dívky, kterým královna Mab za hříšné myšlenky přičaruje pupínky na nose, ale asi všechny. Občas... Ale u nás snad ty potvory bydlí.

17.9.2023 v 19:35 | Karma: 9,99 | Přečteno: 223x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  16:13

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  16:10

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ÓČKO rozšiřuje spolupráci s influencery, odemyká jejich prémiový obsah

24. dubna 2024

ÓČKO prohlubuje spolupráci s předními českými videomakery a podcastery. V novém projektu O UNLOCKED...

Z léčebny za odměnu do fast foodu. Obézních dětí přibývá, i kvůli rodičům

24. dubna 2024

Premium Dětí s obezitou přibývá. „Z naší praxe nic nenasvědčuje tomu, že by se situace měla lepšit, spíše...

  • Počet článků 372
  • Celková karma 18,50
  • Průměrná čtenost 1907x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.