Když si vás osedlá kůň

30. 01. 2023 19:13:40
V dubnu to bude deset let, co jsem přestala být mudlou a stala se součástí celosvětové komunity vyznavačů geocachingu. Neměla jsem touhu "lovit", potřebovala jsem nápovědu v jedné hře.

Netušila jsem, že z teoretického „šmírování“ mezi „kačery“ se stane koníček, který mě a později i mou drahou polovičku naprosto pohltí.

Svou první keš jsem „ulovila“ při vycházce s naším jezevčíkem. Občas jsem na keškách doprovázela dceru, zkušenou lovkyni, takže jsem věděla o skrýši a pokladu v ní ukrytém, kolem níž jsme pravidelně chodili. A jednou jsem si řekla, že když už jsem ten kačer, tak se zaloguji. A byla jsem polapena...

Ještě druhou keš jsem hledala metodou pokusu a omylu, ale při hledání třetího kousku jsem už hrdě vlastnila navigaci Garmin Dakota.

Mnohé tehdejší pokusy by klidně stály za knižní zpracování. Například když jsem se vydala ke keší přímo za šipkou a po zadku jsem sjela do hluboké lesní rokle, ze které jsem se samozřejmě musela opět vyškrábat nahoru. Když jsem se špinavá, zpocená, s botami plnými uschlého listí vyškrábala nahoru, kde stála kaplička, u níž měla být keš, zjistila jsem, že z druhé strany vede ke kapličce asfaltová silnice. A návdavkem - keš jsem nenašla.

Jindy jsem si chtěla zkrátit cestu lesem a nic netušíc jsem to vzala přímo přes skládku všeho možného, kde to moc nevonělo, a moje chůze připomínala pohyby Krále Šumavy převádějícího emigranty přes blata.

Odlov keší probíhá různě – keš lze například dobývat pomocí silného magnetu, nebo vyplavit větším množstvím vody, kterou je třeba přinést s sebou. Nesmíte ale zapomenout, že voda v trubce či podobném zařízení nesmí zůstat, tudíž musí někudy ven. Když tento fakt nevezmete na vědomí a začnete bez rozmyslu lít, nejen že keš nevyplave, protože voda bude rychle odtékat, ale většina z ní skončí ve vašich botách – a nejen tam. Náš první pokus dopadl tak, že keš si stále hověla kdesi na dně trubky, a já jsem byla mokrá od hlavy k patě, Bylo to na konci léta, padal podvečerní chlad a já cestou domů na kole drkotala zuby. Druhý pokus už byl úspěšný – ale mokří jsme byli s manželem stejně oba dva.

Jsou fanatici, kteří pro keš šplhají do výšin – i já mám jeden zářez, když jsem překonala svou akrofobii (strach z výšek) a vyšplhala na cvičnou stěnu. Z výšek je možné keš sundávat též pomocí dlouhé tyče, obvykle skládací. Je to na mrtvici, když zjistíte, že vaše tyč je o kousinínek kratší, že prostě tu potvoru sice vidíte, ale za nic ji nesundáte.

Jiní zase směřují pod zem (což už párkrát nedopadlo dobře) a hledají keše v propustích a kanálech. Geocaching vás zavede na místa krásná, přímo nezapomenutelná – překonáte se a vylezete na Sněžku či Praděd, kde se můžete kochat pohledem do dáli, jinde poznáte významné kulturní i přírodní památky a zajímavosti, navštívíte i místa zdánlivě obyčejná, půvabná zákoutí, o nichž jste neměli páru, místa lidnatá i liduprázdná. Narazíte ale i na místa, kam se nebudete nikdy chtít vrátit – třeba bezdomovecké lesní sídliště, zaneřáděné paseky, špinavá městská zákoutí. Ale nikdy se nebudete nudit.

Geocaching není obyčejný koníček, je to kůň, který si vás osedlá. A je jedno, jestli je vám dvacet, padesát či sedmdesát. Každý si najde to své. (V Praze jsme potkali na lovu dvě osmdesátileté kamarádky, jedna z nich měla dokonce hůlku, a říkaly, že vyrážejí každý víkend.)

Dnes už ani nepotřebujete navigaci, stačí chytrý mobil a chuť vyrazit. Tak co, potkáme se?

Autor: Jaroslava Indrová | pondělí 30.1.2023 19:13 | karma článku: 6.49 | přečteno: 180x

Další články blogera

Jaroslava Indrová

Trocha bilancování na závěr roku

Na konci roku je zvykem bilancovat - ohlížet se zpět a zjišťovat, co nám rok minulý dál a vzal, a také si dávat předsevzetí do roku nastávajícího. Tak se na to podívejme.

29.12.2023 v 8:53 | Karma článku: 9.67 | Přečteno: 171 | Diskuse

Jaroslava Indrová

Hloupneme, nebo jsme stále chytřejší?

Na nejmenované významné akci jsem se setkala s jedním svým bývalým studentem - mimochodem úspěšným mladým mužem - který se mě zeptal, jaké jsou dnešní děti. Jsou jiní než my? Tato otázka a text v sobotní Frontě mě přiměly k zamyš

21.12.2023 v 21:03 | Karma článku: 22.39 | Přečteno: 419 | Diskuse

Jaroslava Indrová

Poděkujme básníkovi za krásné slovo

Dnes je to 34 let, co zemřel básník Jan Skácel. Příslušník brněnské skupiny Host do domu, nedostudovaný učitel, který se upsal krásnému slovu.

16.11.2023 v 14:30 | Karma článku: 11.28 | Přečteno: 181 | Diskuse

Jaroslava Indrová

Trápí vás také noční můry?

Noční můry trápí nejen mladé dívky, kterým královna Mab za hříšné myšlenky přičaruje pupínky na nose, ale asi všechny. Občas... Ale u nás snad ty potvory bydlí.

17.9.2023 v 19:35 | Karma článku: 8.90 | Přečteno: 159 | Diskuse

Další články z rubriky Občanské aktivity

Zdenek Horner

Kam až bude smět zajít žertování na letošního Apríla?

Ochránci pravých názorů a hodnot rozpoutali ve společnosti nejistotu. Neustálé zastrašování zaručeně neorganizovaných amatérských aktivistů, kteří reagují na 99 procent jakékoli argumentace tak, že jde o proruskou činnost ...

28.3.2024 v 20:26 | Karma článku: 5.18 | Přečteno: 87 | Diskuse

Zdenek Horner

Chybí mi rozhodný postoj české vlády a místních bezvýhradných izraelofilů

Nyní má česká vláda jedinečnou příležitost před celým světem dokázat, že bývalý satelit Sovětského Svazu není nyní satelitem USA. Měla by odsoudit nestabilní postoj vůči Izraeli, ale i vůči Ukrajině a posoudit zdali USA nejsou ...

27.3.2024 v 12:44 | Karma článku: 21.97 | Přečteno: 561 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Naše stařečky dnes okradl zloděj vydávající se za pracovníka charity

Našim stařečkům je přes osmdesát let. Muž s přízvukem, kolem šedesáti let, mluvící slušnou češtinou, vydávající se za pracovníka charity, přijel v červeném hyundai pro knihy a ukradl Kapitánovým rodičům snubní prstýnky a šperky.

21.3.2024 v 18:43 | Karma článku: 27.78 | Přečteno: 929 |

Zdenek Horner

Milujeme NATO a proto Ukrajina zvítězí

Poté, co víme, že jsou na Ukrajině vojáci NATO, jsem již úplně klidný. Vítězství je v kapse. A kam se NATO vypraví příště? Bude to Bělorusko nebo Kazachstán? Gruzie? Ta už je rozpracovaná. Arménie by zatím byl těžký oříšek.

12.3.2024 v 12:54 | Karma článku: 33.67 | Přečteno: 940 | Diskuse

Zdenek Horner

Odpověď tazateli k uličnímu a kádrovému výboru

Tazatel se rozhořčuje, že se někdo ve zdejších diskusích cítí být pod knutou postupů někdejších uličních výborů. Vcelku pěkně vystihuje, jak se chovali a jakými pravomocemi byly tyto výbory za komunismus obdařeny, ale ...

10.3.2024 v 13:28 | Karma článku: 32.11 | Přečteno: 765 | Diskuse
Počet článků 370 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1912

Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda. 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...