Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Maturita je - tedy říkalo se, že je to zkouška dospělosti.. vzpomínám si, jak jsme premiantku třídy museli jet hledat do města, protože neunesla ten tlak - naštěstí jsme ji našli a odmaturovala s vyznamenáním... vím, že to nesvědčí o její psychické odolnosti, ale - už je to asi možná 10 let nebo více? - nevím... každopádně absolvovala VŠ a učí na integrované škole a je oblíbenou učitelkou...

Po celou dobu, co jsem bývala u maturit, jsem měla dost času přemýšlet, co by se v tom dalo vylepšit...

Nakonec mi přišlo, že maturita je vlastně hodně nespravedlivá záležitost...

Stačí nemít v ten den "svůj den". Stačí mít štěstí a i když se jedná o žáka, který defakto snad školu ani neměl navštěvovat, protože jak se zvětšovala nouze o žáky, tak se bohužel stalo, že na školu byli přijímáni žáci, kteří by dříve měli problém i získat výuční list - no, tak když takový žák měl štígro, tak náhle triumfoval nebo se třeba nestačil divit jak je nejspíš fakt geniální...

Prostě mi přijde, že ke zlepšení by jistě přispělo, pokud by studovali jen aspoň trochu studijní typy a aby se přestalo s tím nesmyslem, že kdo nemá školu, je vlastně mimo hru...

Přišlo by mi lepší, kdyby se ty nestudijní typy netrápily na gymnáziích, ale že by byly školy víc jako učňáky tj s praxí, kde by se formou přednášek, kurzů učilo to, co by sami studenti cítili, že potřebují k výkonu práce znát. Byly by tam možnosti výměnných pobytů se školami v zahraničí...

Vysokých škol by nebylo moc, protože těch studijních typů, kteří mají radost pronikat do tajů různých problematik v teoretické rovině fakt moc není

Pak by možná pomohlo věci, pokud by to, že žák dojde k maturitě tj že nepropadl, tak by to mělo znamenat, že maturita už je jen příjemným dovršením jeho studia a součástí hodnocení u maturity by měly být body nasbírané v průběhu studia a při maturitě by získal určité body navíc nebo také moc ne... prostě by nerozhodovalo, jestli zrovna nemá den, jestli má trému nebo si vybral otázku, kterou se prostě nenaučil.

0 0
možnosti
VP

Souhlasím s Vaší větou: "Maturita z češtiny jim v životě příliš užitečná nebude a už vůbec ne ta z matematiky". S tím rozdílem, že jsem učitel matematiky a proto bych napsal: Maturita z matematiky jim v životě příliš užitečná nebude a už vůbec ne ta z češtiny.

Jsem elektroinženýr a maturita z češtiny mi byla v životě užitečná stejně, jako by byla užitečná maturita z matematiky jazykovědci.

0 0
možnosti
PS

Souhlasím, ale s tou češtinou nemáte pravdu. I šikovným řemeslníkům znalost češtiny pomůže získat zakázku, např. Nebo si myslíte, že kultivovaný zákazník se pro něj ihned rozhodne, když dostane nabídku v textu, kde budou hrubky? Nebo do telefonu se neumí spisovně vyjádřit? Před 100 lety moje babička měla hostinec a našla si čas (všichni jsme měli schopné předky!), aby ve 12. větách svému dodavateli vysvětlila, proč si objednanou kořalku neodebrala. Ale hlavně, omluvila se jemu a slíbila, že se příště dohodnou. Bez chyb, pravopisných chyb psala. Vdova po I.sv. válce, se sedni dětmi. Pokud zde u mne nějaké chyby najdete, omlouvám se, mám nyní povinnosti, chvátám...R^

0 0
možnosti

Nebuďte nešťasten, jsem téhož názoru a "mou mysl zaplavuje zmatek" ... což nejspíš nesmí neb to není správně formulováno 8-o;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Nějak nemohu přijít na to, co je špatně na: "...lidská rasa bude téměř vymýcena..." "...v podzemí si vybudovali plantáže s obilím..."

Zdroj: http://indrova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=602295

1 0
možnosti
VP

Jsem technik a maturitu z češtiny jsem měl za čtyři, takže nevím, jestli budu mít pravdu.

Slovní spojení "téměř vymýcena" je špatně, protože buď je něco vymýceno úplně nebo vůbec. Osobně bych tam spíš dal "na pokraji vymýcení.

No a "plantáže s obilím" pokud vím neexistují.

0 0
možnosti
MK

Já třeba znám výborné vysokoškolsky vzdělané programátory, kteří jsou ale schopní udělat v česky psaném textu neskutečné hrubky. Měla by takovému člověku být odepřena maturita, bez které by ani nebyl přijat na VŠ?

0 0
možnosti
BG

A není to spíš ostuda? Mateřský jazyk člověk používá celý život, prakticky od doby, co mluví, a ani po 30 letech jeho používání není schopen napsat souvislou větu bez chyby od velkého písmene po tečku? Řekl bych, že člověk s VŠ titulem se bude vyjadřovat téměř bez chyby a na úrovni...

5 0
možnosti
JO

Já si myslím, že z češtiny se dělá zbytečná věda. Příliš mnoho teorie, která je k ničemu. Pokud dítě nečte (literaturu - ne SMS a fejsbůk), tak se nenaučí správně česky vyjadřovat, a žádná povědomost o zpodstatnělých přídavných jménech a jiných kravinách ho česky nenaučí. Jde o to, jen vybrat správnou literaturu, která bude pro ty děti čtivá a ne jak nás nutili číst Annu proletářku a Rudou záři nad Kladnem, nedej bože Majakovského. Stejně zbytečná je hluboká znalost všech možných i nemožných básníků. Kdo má pro poezii buňky, ten si to přečte, kdo nemá (jako já) nikdy poezii číst nebude. Nehledě na to, že ti básníci byli ve své době považováni za opilce, bohémy a budižkničemy a dnes se o nich má mládež učit?

Brečím na nesprávném hrobě, ale vždycky je to o učitelích. Matematika není těžká. Je to naprosto logická věda a těžkou ji dělá učitel, který ji neumí vysvětlit. Samozřejmě, někdo na to nemá buňky a nepomůže ani svěcená. Toho zase může podchytit dobrý učitel češtiny, který najde tu dobrou literaturu. Ale můj názor na to, že hodiny češtiny zaplevelujeme nesmyslnou teorií, na jejíž zvládnutí je kladen zbytečně velký důraz, nezměním. Pokud mám chyby v interpunkci, či jiné neodpustitelné chyby, našim jazykovědcům se omlouvám.

0 0
možnosti
BG

Jde opravdu jen o názor. Některé podobné obraty (třeba s tím posledním dnem v srpnu) používá i Cimrman ve svých hrách.

2 0
možnosti
KJ

Právě proto je to k smíchu

0 0
možnosti
KS
MK

Měření kvality studenta podle jeho výsledků z maturity českého jazyka považuji za velmi nešťastné. Tento jazyk, který používá asi 0,2% světové populace má v globálním měřítku dost malý význam. Naproti tomu angličtinu ovládají stovky miliónů lidí a matematika platí univerzálně v celém známém vesmíru a na nějaký mateřský jazyk se vůbec neohlíží.

Znám lidi, kteří si s používáním I/Y vůbec nelámou hlavu a nebrání jim to v práci špičkových techniků, nepostradatelných pro svůj podnik. Vy byste je přitom odbyla s výučním listem.

2 4
možnosti

Maturita z ČJ je do značné míry zkouškou funkční gramotnosti - chápání čteného textu.

3 0
možnosti
  • Počet článků 371
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1912x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.