Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mezi právy dítěte nepatří právo žít v úplné rodině. To je velmi důležité pro jeho zdravý vývoj. Více jak polovina našich dětí ho nemá. Dříve měla právo na úplnou rodinu velká většina dětí. Byly na tom lépe.

2 0
možnosti

Jsem již hodně starý, dětství jsem prožil na vesnici, s fyzickou prací a tělesnými tresty podobně.Jen tak si vzpomínám, v 6 hod. večer přivezl táta fůru brambor, do 10 hod. v noci jsme je přebírali a nosili do sklepa, druhý den jsem se ze školy vrátil s poznámkou, že jsem neudělal domácí úkol, následoval pohlavek a za odměnu opět táta večer přivezl fůru brambor. Dle dnešních hledisek by můj táta byl asi pořád zavřený, já bych se asi živil jako kluk žebrotou a o vysoké škole, kterou jsem vystudoval, bych si mohl nechat zdát.

5 0
možnosti
Foto

R^souhlasím-vyjádřila jste to perfektněR^

4 0
možnosti

J13a19n 28J96e22n50i92c

27. 11. 2017 18:41

Tak to máme velmi podobné vzpomínky na dětství!

Rodiče oba zažili v dospělém věku 2ww. Hlavně otec byl dosti přísný. Jako dítě jsem z toho často nebyl odvázaný, ale ve druhé půlce ZŠ jsem věděl, že mám ty nejbáječnější rodiče pod sluncem. Dýchali za nás. A tak jsem se snažil dát to i svým dětem. Jo dostávali, ale jen na zadek. U bych facky riskoval, že mohu ublížit, přece jen jsem hrál házenou :) Asi je to dáno vývojem. Maminka mi v dospělosti povídala, že když jí dal otec facku, tak musela poděkovat a políbit mu ruku. Jako mladý jsem to moc nechápal, dnes tomu rozumím.

Když dnes vidím žáky ZŠ a SŠ, tak mne jímá hrůza. Nikdy mne ani náhodou nenapadlo stěžovat si na kantora. Kantor měl vždy pravdu. Byla to autorita. Dnešní mláděži většinou schází pracovitost, smysl pro povinnost, úcta k autoritám, pokora a skromnost. Vynikají především v tzv. softskills, což se super, když se chce člověk na něco vymluvit nebo z něčeho vylhat, ale třeba i v prezentačních dovednostech. Horší už je to s ochotou pracovat a "sloužit" druhým. Ono sloužit není správný výraz, ale jedná se o to, že dnes je spousta činnosti podpůrných a vidět v druhém "zákazníka" není pro mnohé snadné.

Jsem rád, že už mám děti dávno dospělé a pokud se dožiju vnoučat, tak je budu asi rozmazlovat. Ale když zaslouží, tak dostanou na zadek :) Přesně jak jste psala, budou to vnímat a funguje to. Osobně si myslím, že lepší na zadek než psychicky manipulovat a trápit.

tož tak...

5 0
možnosti
  • Počet článků 371
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1912x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.