Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Řemeslník nebude řemeslo třeba kvůli zdraví dělat celý život. A bez maturity nemá šanci najít práci.

0 0
možnosti

Nepopírám nutnost vzdělání - je potřebné. JIstěže řezník nemůže dělat lékaře a natěrač v lékárně vydávat podobné piksle, nebo pixle ? Pro úředníka pak vstupenka do státního úřadu. Každopádně největší maturitou je pak život samotný. U učebních oborů, pak maturita asi jako statistika pro vzdělanost populace. Ze života konstatuji - Nevím, jak je posilován prvek samostatné odvahy - postavit se na vlastní nohu, OSVČ ? Zcela pak absentují prvky mini psychologie - práce se zákazníkem - podobně jak vést kolektiv. Podobně minima vedení účetnictví a právních základů. Nezapomenu, jak jsem se kdysi postavil do čela asi 60 žen v textilce. Jedna přišla a oznámila, že odchází s dítětem k lékaři. Já byl doslova v šoku, zda vlbec může výrobu opustit ? Dala mi k podpisu nějaký papír - já čuměl jako puk, co mám vlastně vyplnit ? Zase jsem uměl skvěle popsat činnost negativního regulátoru tkalcovského stavu - zejména tu rohatku se západkou. To, že od toho je zde seřizovač, výuka neřešila. Dnes, by tedy měl i dokonce maturitu a ovládal i rozbor větný ! Ta propast teorie - praxe ... :-)

0 0
možnosti
Foto

Dovolte mně Vás citovat. Ó paní , jak mně mluvíte z duše. Pochopitelně karma . Jenom jako bonus : Už jsem to jednou popsal , ale je to pěkné :

Na jedné nejmenované "rodinné" škole na Olomoucku odpověděla jedna bodrá hanácká dívka zoufalému přísedícímu u maturity z MATEMATIKY na záchrannou otázku : Popište prosím kužel takto , neortodoxně :

Mnóóó , to je takovéééé , dole to má kolečko a nahoře takovóóo ́špičku....

Doufám , že děva nepokračovala na MFF.....:-)

2 0
možnosti

Ozajstná pakáreň," říkali Slováci na vojně, když jim něco lezlo na nervy. Prošel jsem v 70.letech tehdejším gymnáziem - nahustili do mě dost informací - naučili mě rusky, německy, trochu anglicky a asi 7 dalších předmětů. vybral jsem si špatně vysokou a šel jsem do praxe - v účtárně v plynárně - pracoval jsem asi půl hodiny denně, jaký účet mám ke které faktuře napsat mi bylo řečeno vedoucí účtárny. Na to jsem chodil do škol 9+4= 13 let. - Šel jsem radši na dva roky do vj.základní služby. Najednou jsem potkával kluky, kterým bylo -18-20 a už žili naplno normální život: byli zedníci, řidiči apodobně, už byli ženatí, některý stihli jedno dítě, někdo dokonce 2! A tak by to mělo být: všiml jsem si, že někteří mladí chlapi jsou za volantem náklaďáku jako doma, s krumpáčem v ruce šťastni, mě bavilo číst a psát - a tak mi nezbylo než si najít zbytečné, depresivní zaměstnání - stal jsem se nejprve knihovníkem a později novinářem. Všechno, co jsem uměl, mě naučili na ZDŠ a na gymplu. Maturitu jsem našprtal, věděl jsem, že je to na nic, jen formální záležitost. Profesoři se na to dívali taky tak - věděli, že jsme se 4 roky učili a že maturita je pitomost, ale zažitá.

1 0
možnosti

"Nepředpokládám, že student bude sám a dobrovolně pátrat po možných povolených variantách.."

A to je právě špatně. Testy nemají být o dojmologii a nějakých předpokladech, proč student odpověděl, jak odpověděl. Můžeme ke každé odpovědi žádat písemné zdůvodnění, ale nemůžeme předpokládat a tvářit se, že je to rovné a spravedlivé.

0 0
možnosti

Abych řekl pravdu, vůbec jsem nepochopil, co vlastně chcete říci...

0 0
možnosti

Ode mě souhlas a karma. R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 372
  • Celková karma 17,10
  • Průměrná čtenost 1907x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.