Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Výuční list je dnes k ničemu pokud nepracujete v oboru. Kdysi člověk měl s výučním listem větší možnosti. Dnes nemáte šanci sehnat s výučnákem lepší práci. každý člověk má právo si doplnit vzdělání. Mistrovská zkouška je pouze bonus. Minimum lidí ví někdy ve 14 letech co chce v životě dělat. Minimum lidí s výučním listem bude dělat v oboru až do důchodu. Kvůli třeba řemeslu bude brzy zdravotně opotřebovaný. A studovat dálkově je problém, pokud vám zaměstnavatel nevýjde vstříc a každý týden vás na 10 nebude pouštět do školy. Proč by to zaměstnavatel kolikrát dělal, když vyšší kvalifikaci u něj nevyužijete. Výuční list je v dnešní době ve většině případů cestou do chudoby!

0 2
možnosti
DR

Nesmysl, mnozí dobří řemeslníci jsou na tom finančně mnohem líp, než někteří lidé s neupotřebitelným VŠ vzděláním.

0 0
možnosti
JN

J75o84s20e34f 97N97i19k52l

27. 11. 2018 14:06

p.Vlasákovi...souhlasím s vámi...totalitní základní vzdělání bylo popliváno, místo aby se na něm, protože bylo kvalitní, stavělo..největším problémem současného základního vzdělání je kázeň žáků, "hloupá" inkluze, byrokracie, vztah rodičů a náhled na vzdělání a na učitele..."pokud žák prospívá je to jeho zásluha, pokud neprospívá, může za to učitel a jeho nároky na žáka..nejednotnost vzdělávací a výchovných cílů škol...a memorování jakoby do "našich škol" nepatřilo...

1 0
možnosti
JN

J51o24s69e80f 43N84i53k20l

27. 11. 2018 13:52

R^R^R^ úroveň vzdělání na všech stupních skutečně upadá...pamatuji, že zdravotní sestra mohla odebírat krev, dávat injekce a spoustu jiných úkonů, které v současné době nesmí provádět, asi víme proč..učeň v oboru opravář zemědělských strojů po předání výučního listu mohl řídit nejen opravovat kombajn, traktor, nákladní auto, měl státní svářečské zkoušky...absolvent elektrotechnické průmyslovky měl srovnatelné znalosti a dovednosti s americkým inženýrem, vyučený zedník dovedl číst jednodušší stavební výkresy a většinou odváděl kvalitní práci....atd.atd..

5 0
možnosti
RC

to s tim ucnem plati stale...

s temi zdeniky pochybuji. Od nas ze tridy sel na zednika propadlik, co cist umel horko tezko pismenka, natoz vykresy

0 0
možnosti
MK

Nesouhlasím s vámi. Už teď dost rychle klesá potřeba práce s nízkou kvalifikací a tento trend se ještě zrychlí. Dnešní mladí prožijí druhou polovinu svého produktivního věku v éře pokročilé robotizace a bez vzdělání to budou mít velmi těžké.

Vím že rozdělení IQ v populaci je takové, jaké je a nic s tím nenaděláme. Je však možné naučit se své schopnosti využívat o dost více než dnes, ale bez škol to nedokážeme.

Opravdu nevím, proč by úroveň a hlavně zaměření maturity nemohlo být diferencované podle oborů. Avšak jsem si jistý, že snižování počtu maturantů je cestou do technologické zaostalosti.

0 0
možnosti
RC

Uroven a zamereni maturity je a uz od dob komancu vzdy bylo diferencovane.

0 0
možnosti
Foto

Samozřejmě Gaussovy. To ten otravný našeptávač.

0 0
možnosti
Foto

Přírodě neporučíš. IQ je v populaci rozložené podle Gauanssovy křivky. Pokud tedy mají mít maturitu "všichni", pak se musí snížit její úroveň na míru těch nejslabších. Prostě neomarxistické rovnostářství zabalené do technokratické mlhy. Spíše je třeba zvýšit úroveň základního vzdělávání.

8 0
možnosti
RC

to mluvite pouze o statni maturite, ktera definuje minimum.

Jinak samozrejme na ruznych skolach ma maturita ruznou uroven.

Mimochodem - rikal mi synovec, ktery studoval maturitni obor na prumyslovce, ale v podstate to byl ucnovsky obor s maturitou (jak se tomu rikalo v 80. letech), ze si mysli, ze matematiku umel lepe, kdyz na skolu prichazel, nez kdyz maturoval.

1 0
možnosti
RC

Ucitelska verejnost leta upozornuje....

Již roky učitelská veřejnost po něčem takovém volá.

atd. atd.

Ve skolstvi je pomerne velka decentralizace. Pravomoc urcit podminky prijeti ma reditel skoly. To neni ucitelska verejnost? Proc ucitele za cut-off skore nelobuji u sveho reditele?

1 0
možnosti
JN

Já myslím, že dobře víte, že ne všichni ředitelé se v tomhle směru chovají uvědoměle - dokud budou střední školy placeny dle počtu zapsaných žáků, budou mnozí ředitelé přijímat každého, kdo se přihlásí, aby škola naplnila svou kapacitu.

Ono ředitelé si již v současné době nějaké cut-off skóre nastavují, ovšem problém je v tom, že si ho mohou nastavit tak, aby ho splnil prakticky každý - proto by bylo rozumnější stanovit ho centrálně.

Mimochodem, případ lékařské fakulty v Ostravě, kde ke studiu přijímali na úkor úspěšnějších i uchazeče, kteří přijímací zkoušky nezvládli, mluví za vše:

https://www.lidovky.cz/noviny/skandal-na-medicine-ke-studiu-v-ostrave-nastupuji-i-ti-kdo-nezvladli-prijimaci-zkousky-na-ukor-uspesnejsich.A181119_202542_ln_noviny_vlh

2 0
možnosti
LV

V lecčems s Vámi souhlasím - maturita skutečně není pro každého, a zavedení mistrovských zkoušek je dobrý nápad.

Rozhodně ale nesouhlasím s blahosklonným doporučování učiliště jako místa, kde "bude dobře" těm, kteří jsou na maturitu příliš hloupí. Věřte mi, že nebude. Dobrá učiliště rozhodně nejsou žádným odkladištěm těch, co nemají jinou šanci. Jsou to náročné střední školy, a například u strojních oborů, opravárenství a dalších by bylo třeba, aby se doba studia prodloužila na 4 roky jako ve standardních středních školách. Je to na delší povídání...

1 1
možnosti
Foto

J83i37ř77í 78K62i47n28d52l

27. 11. 2018 10:08

K čemu je mně zedník s maturitou, který neumí postavit zeď. Prostě to tak bylo, ne každý měl na to jít studovat a vyučil se.

3 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS