Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem dělala autoškolu

Autoškolu jsem dělala dálkově. V osmdesátých letech to šlo. Znamenalo to, že první pomoc a údržbu vozidla si nastuduji sama a místo výuky jsem si byla čtyřikrát napsat cvičně test. Povinně jsem musela absolvovat jízdy na trenažéru

Celé večery jsem se učila, o křižovatkách se mi už i zdálo, jízdy šly dobře, až… Až na rozjezd s ruční brzdou. Není divu.

Nácvik rozjezdu s ručkou jsme začali proslovem pana instruktora. Vysvětlil mi, že všechny ženské se rozjezdu s ručkou bojí, že on nechápe proč, ale každá druhá s tím má problémy. „Vy je budete mít určitě taky, bych se divil, kdyby ne.“ Nemýlil se. Ačkoliv bych to nepředpokládala, už jen když měla přijít křižovatka v kopci, začala jsem se rosit. A při samotném rozjezdu to bylo přímo infarktové. Pan instruktor  vědoucně pokyvoval hlavou a brumlal něco v tom smyslu, že se nediví, že holt ženská.Asi by nepochopil. kdybych mu řekla, že ten blok ve mně vypěstoval on svými řečmi. Dnešní adeptka by ho za to žalovala, já jsem si odnesla trauma jménem ruční brzda. 

Jeden celkem pěkný květnový den přišel čas zkoušek. Testy jsem zvládla a šlo se na jízdy. U chodníku zastavila škodovka, v ní dva esenbáci a vedle mě zkoušející. Tvářili se, jako kdyby do party museli přibrat otcovažedkyni či královnu zlodějů. Obrnila jsem se, zastavila vůlí třes kolenou a s úsměvem nasedla. Podařilo se mi nastartovat, rozjet se, projet první křižovatku, druhou. Ukolébána jsem se konečně uvolnila. „A teď jeďte doprava,“ přitvrdil zkušební komisař. Věděla jsem, že jde do tuhého, protože v původních porubských sídlištích je to samá jednosměrka. „Znovu doprava.“ Aha, žene mě na stopku. Obávaná křižovatka s prudkým sešupem a následnou stopkou, kterou většina řidičů jen tak s přibrzděním profrčí. Jasně. Předpisově jsem zastavila, natáhla krk jak husa dopředu, rozhlédla se vpravo i vlevo a teprve pak vyjela.

Udělali jsme si další kolečko a všechno šlo jak po másle. Už jsem si byla skoro jistá, že to mám. Ale…

Na poslední chvíli na mě komisař houkl: „Doprava!“ Vyhodila jsem blinkr, zatočila a zašaltrovala. Přede mnou značka ZÁKAZ VJEZDU DO JEDNOSMĚRNÉ ULICE.

„Soudružko, porušila jste dopravní předpisy. Vystupte si, zkoušku si zopakujete.“

Do mě vjel vztek. „Co jsem porušila, stojím před značkou, nevjela jsem za ni.“ A on že prý jsem vůbec neměla zabočovat. A já že jsem nemohla nezahnout, protože mi nedal čas vyhodnotit situaci, neboť mi zavelel příliš pozdě. Chvíli jsme se tak hádali, až jeden policajt říká: „Paní má pravdu, zastavila včas, za značku nevjela. Ať to otočí, dokončíme zkoušku.“

Komisař sklapnul, já vycouvala – i to se mi podařilo, aniž by mi chcíplo auto -  a dojeli jsme kolečko a já celá rudá vystoupila před autoškolou a šla si do kanceláře pro verdikt.

Komisař asi ještě chvíli zuřil a přemlouval pány z VB, aby mě vyhodili, ale neuspěl a mně bylo sděleno, že jsem u zkoušky obstála a mohu si za 30 dní vyzvednout na dopravním inspektorátu řidičák.

Vzpomněla jsem si na maminku, která mě vždycky učila, že líná huba holé neštěstí.

 

Autor: Jaroslava Indrová | pondělí 21.10.2019 18:29 | karma článku: 18,35 | přečteno: 554x
  • Další články autora

Jaroslava Indrová

Generace Z, někdy M, také internetová generace, děti nového tisíciletí či zoomeři

Letos čeká maturita na další studenty, kteří jsou označování jako generace Z, popř. M. Vyrostli na internetu, s mobilem jsou téměř srostlí, zasáhla je pandemie covidu.

22.4.2024 v 16:05 | Karma: 18,49 | Přečteno: 460x | Společnost

Jaroslava Indrová

Trocha bilancování na závěr roku

Na konci roku je zvykem bilancovat - ohlížet se zpět a zjišťovat, co nám rok minulý dál a vzal, a také si dávat předsevzetí do roku nastávajícího. Tak se na to podívejme.

29.12.2023 v 8:53 | Karma: 9,67 | Přečteno: 245x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Hloupneme, nebo jsme stále chytřejší?

Na nejmenované významné akci jsem se setkala s jedním svým bývalým studentem - mimochodem úspěšným mladým mužem - který se mě zeptal, jaké jsou dnešní děti. Jsou jiní než my? Tato otázka a text v sobotní Frontě mě přiměly k zamyš

21.12.2023 v 21:03 | Karma: 22,90 | Přečteno: 538x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Poděkujme básníkovi za krásné slovo

Dnes je to 34 let, co zemřel básník Jan Skácel. Příslušník brněnské skupiny Host do domu, nedostudovaný učitel, který se upsal krásnému slovu.

16.11.2023 v 14:30 | Karma: 11,28 | Přečteno: 273x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslava Indrová

Trápí vás také noční můry?

Noční můry trápí nejen mladé dívky, kterým královna Mab za hříšné myšlenky přičaruje pupínky na nose, ale asi všechny. Občas... Ale u nás snad ty potvory bydlí.

17.9.2023 v 19:35 | Karma: 9,99 | Přečteno: 223x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Lídr kandidátky AfD propustí asistenta podezřelého ze špionáže, do voleb půjde

24. dubna 2024  10:12,  aktualizováno  10:32

Europoslanec a lídr kandidátky Alternativy pro Německo (AfD) Maximilian Krah i přes obvinění svého...

Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila

24. dubna 2024  10:22

Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...

Vyberte si jednotku a pozici. Ukrajina se snaží nalákat nové rekruty

24. dubna 2024  10:01

Daleko od zákopů, v nových centrech po celé Ukrajině, nabízejí civilní náboráři vyzbrojení...

KOMENTÁŘ: Na vině je přece vždycky žena... Feriho případ odstartoval změny

24. dubna 2024

Premium Tři roky nepodmíněně a zaplacení odškodného třem obětem. Takovým potvrzením rozsudku v pondělí...

  • Počet článků 372
  • Celková karma 18,49
  • Průměrná čtenost 1907x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.