Neděle 25. února 2024, svátek má Liliana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 25. února 2024 Liliana

Diskuse

Škola a život

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

belgian chocolate

11. 9. 2008 14:38
když ty mladé lidi tak nenávidíte

musíte ve svém povolání trpět jako zvíře... a přeju vám to

0 0
možnosti

chudacek.blbecek

11. 9. 2008 15:06
Re: když ty mladé lidi tak nenávidíte

Možná je nesnáší právě po letech strávených učením. Ućitel, to není povolání na celý život, leda pokud chcete ten zbytek strávit v polstrovaném pokoji ;-)

0 0
možnosti

Lukáš Jelínek

10. 9. 2008 23:04
Jistě víte,...

...kdo je autorem následujícího výroku:

"Naše mládež miluje přepych, je špatně vychovaná, vysmívá se představeným, vůbec si neváží starých lidí. Dnešní děti jsou hotoví tyrani. Nevstanou, když do místnosti vejde starší člověk. Odmlouvají rodičům. Stručně řečeno: jsou velmi špatné...!"

Ano, je to Lucius Annaeus Seneca a onen výrok pochází z roku 50 n.l. To jen pro připomenutí, jaká že ta "dnešní mládež" je.

0 0
možnosti

chudacek.blbecek

10. 9. 2008 14:08
Vzory a spolupráce

Souhlasím s tím, že učitel musí být vzorem proto, aby mohl děti vést. Je málo takových, protože řekněte - kdo by se chtěl snažit být moudrý a svatý a zároveň musel živit rodinu? A když už člověk živí rodinu a stará se o ni, tak si přirozeně myslí, že to dělá nejlíp, jak je to možné. A pak přijde nějaký jiný člověk, zase učitel, a začne člověku vykládat, jak to dělá špatně. Je jasné, že učitelé a rodiče se budou navzájem podrývat. Rodiče by měli vychovávat a učitelé učit. A jak rodiče tak učitelé by měli být vzory. Jen mě mrzí, že ve Vašich článcích najdu spíš stížnosti než pochvaly, chtělo by to trošku optimismu :-)

0 0
možnosti

Quazi

10. 9. 2008 12:42
je to na nás

Nemyslím si, že škola by měla někoho "vychovávat". Dokonce si myslím, že by to rodič ani neměl od školy očekávat. To je přeci povinnost rodiče, nemůže ji přehodit na školu. Škola ale může děti a mládež motivovat, a to tím, jaké osobnosti v ní učí. Ale co chtít po dětech ve škole, kde panuje přísný zákaz kouření, přitom učitelé vesele kouří dál? Jak je mají žáci uznávat a respektovat, když vidí, že něco jiného tvrdí žákům, něco jiného si říkají mezi sebou a jinou řeč vedou s nadřízenými? Děti a mládež jsou přesně takové, jako jsme my všichni. Starce a stařeny či invalidy a těhotné ženy nepouští sednout nikdo, nejen mládež. Chceme-li lepší mladice a mladíky, musíme začít sami u sebe a snažit se být lepší. Vzhledem k tomu, že ale většina omladiny vyrůstala v 90. zlatokopeckých letech, kdy vše, co nebylo zakázáno, bylo povoleno, ještě dlouho to lepší nebude.

0 0
možnosti

bezzy

10. 9. 2008 7:04
učitelka?

No já jsem sice jen zástupce pitomé mládeže, ale jak tak koukám na pravopis paní učitelky, tak jen doufám, že nevyučuje češtinu. 8-o

0 0
možnosti

chudacek.blbecek

10. 9. 2008 13:16
Re: učitelka?

Každopádně je Váš příspěvek podnětný a velice hodnotný, děkujeme. Více takových, které se posmívají slohu nebo pravopisu, aniž by přispěli konstruktivní kritikou.RvRvRv  

0 0
možnosti

Bloodyaxe

9. 9. 2008 22:13
Mno a ještě jeden komentář

Mladá paní kolegyně, všichni víme o koho jde, si ještě nejspíš užije s mnohými generacemi žáků...A bude hůř, dobře už bylo.

0 0
možnosti

Bloodyaxe

9. 9. 2008 22:09
Dřevorubec

Za dřevorubce se musím postavit, horší je to na stavbě;-)

0 0
možnosti

KrásaVesmírná

9. 9. 2008 12:28
no nevim

jak jini, ale ja jsa studentka stredni skoly jsem si v Olomouci, stejne jako vsichni vrstevnici, v tramvaji nesedala ani kdyz byla prazdna. Proste mladi si nesedali, mista byla urcena pro jine, i kdyz tam treba zrovna nebyli. Dotklo se mne velmi, ze tam byla cedule, abychom pustili starsi spolucestujicii pustit. Rikala jsem si, proc to tam pisi, kdyz my si nesedame, a hovadka, ktera ano a nepusti sednout, na ty to stejne nezabere.

0 0
možnosti

Klotilda

9. 9. 2008 11:10
Bez autority:bez výletů,exkurzí,laboratoří,dílen...

Naťukla jste otázku vzájemné podpory,nebo spíš bojkot,rodičovské a učitelské autority.Jen málo učitelů si dovolí tak podrážet rodičovskou autoritu jako rodiče tu učitelskou.Den po třídní schůzce je jasné ,který rodič učitele respektuje a který ne.A je úplně jedno jak pan otec na rodičáku deklaroval spolupráci při výchově potomka.Z očí do očí neřekne co chce ,co mu vadí,nechce se domluvit, jen cukrbliky nebo tajený nesouhlas případně mdlé krčení ramen.Nemusím být mouchou na zdi ale hned druhý den je jasné který rodič vychovává a který ne.Není-li autoritou učitel,nebudou děti respektovat ani stařenu v autobuse ani jinou cizí dospělou osobu.Děti dělají lumpárny.Je ovšem rozdíl jestli "tajně" nebo okatě pro podtržení učitele.Je  přece v zájmu rodičů aby byli učitelé a dospělci respektováni.

0 0
možnosti

Stará kára

7. 9. 2008 10:19
Vážně?

Řvoucí mládež nenapomínám. Pamatuji si (více než půl století) že to nebylo nic platné. Máte pravdu - v okamžiku upozornění jsme se ztišili. Na pět vteřin. Nebo to bylo dokonce vteřin třicet? Mládí samo sebe prostě neovládá.

Pokud jsem ty sedící upozornil (vždy nekonkrétně - jen "Nemohl by někdo pustit tu paní / pána?"), vždy - opakuji vždy - jsem uspěl. Jen výjimečně byl ten ksift otrávený.

Mluva je samozřejmě otřesná. Ale prosím, zaposlouchejte se do TV pořadů (nejlépe "povídání" se "slavnými" herci /nikoliv nejstarší generace/). Příval nikoliv slušných slov vás nemine. Vítězí ta prý veřejnoprávní. Takže se prosím nedivte.

0 0
možnosti

Harry_sportsman

7. 9. 2008 23:11
Re: Vážně?

A nezdá se vám to trochu trapné, když musíte mladé upozorňovat, aby pustili sednout starou paní s holí (nebo mladou v pokročilém stadiu těhotenství)? Navíc si myslím, že řada starých lidí raději postojí než by se s nějakými teenagerami dohadovala o tom, co by mělo být samozřejmé. Netvrdím samozřejmě, že jsou všichni mladí nevychovaní, ale úcta ke stáří řadě z nich evidentně chybí.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS