Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Záchodová zpěvačka

Sotva jsem se naučila mluvit, začala jsem i zpívat. Zpívala jsem (si) vždy a všude. Zpívaly jsme si s maminkou při vaření oběda, při mytí nádobí, když jsme pekly cukroví. Lidovky, ale i tehdejší hity. Dodnes si je pamatuji. 

Dva modré balónky, vyšly si do města… My dva a čas, jsme písničkáři toulaví… Včera neděle byla, včera byl krásný čas… Mým největším hitem, který jsem zpívala na objednávku a před návštěvami bylo Dragouňátko. Nedivím se, že návštěvy slzely – možná smíchy,  když jsem zpívala o dragounovi a jeho milé. Píseň končila: Ach táto, tatíčku, pomozte živiti, bude vám to dragouňátko pro tabák choditi. V podání pětileté – pikantní.

Zpívala jsem si, když jsem psala úkoly, cestou do školy i z ní, ale úplně nejradši jsem vyzpěvovala na záchodě. Byly tam dvoje dveře – ty od záchoda a od předsíňky, myslela jsem, že mě není slyšet, ale pánbůh mě obdařil dobrým hlasovým fondem, takže jsem byla slyšet až v kuchyni. Rodiče se vždy jen usmáli: Á, naše záchodová zpěvačka! Ale brácha se mi mstil. Počkal si, až dozpívám, postavil se za druhé dveře a mocně na mě vybafl. Moje blaženost byla ta tam a já se lekla, až mi srdce spadlo do kalhotek.

Když jsem byla starší, udělali z nás ve škole duo s Helenkou. Byla to vážná copatá holčička s krásným sopránem. Chodila se učit zpívat do hudebky, byla lepší v každém směru, ale kupodivu nám to docela ladilo. Nejkrásnější věc vedle ruské písně o partyzánovi (s tou jsme postoupily do okresního kola Puškinova památníku) kterou jsme zpívaly, byla  Brahmsova ukolébavka Sladce dřímej. Zpívaly jsme ji moc krásně, půjčovali si nás i na schůze v místních podnicích. Jednou se jedna udřená uklízečka v první řadě tak zaposlouchala, že opravdu zadřímala.

Pak jsem to ještě zkoušela s jednou kapelou s přitažlivým názvem The Yoghurt  na univerzitě v Olomouci. Prozpívala jsem se se svou kytarou dokonce až do ostravského rozhlasu, zpívala jsem na stáži v Petrohradě, Lublinu i po sametu v Gmündu – potomek vysídlenců ze Sudet jihl, když jsem na jeho přání vyřvávala hospodské odrhovačky typu Padla facka na sále a Proč ta sova tolik houkala.

Zpěv miluji, i když dnes už moc nezpívám, spíš si pobrukuji. Ale hlavně od maminčiny smrti s nostalgií vzpomínám na své dětské záchodové vyzpěvování. Záchodová zpěvačka. Není to krásný titul? Kdo ho získal? JÁ!

Autor: Jaroslava Indrová | středa 14.8.2019 19:55 | karma článku: 17,77 | přečteno: 431x
  • Další články autora

Jaroslava Indrová

Generace Z, někdy M, také internetová generace, děti nového tisíciletí či zoomeři

Letos čeká maturita na další studenty, kteří jsou označování jako generace Z, popř. M. Vyrostli na internetu, s mobilem jsou téměř srostlí, zasáhla je pandemie covidu.

22.4.2024 v 16:05 | Karma: 18,94 | Přečteno: 479x | Společnost

Jaroslava Indrová

Trocha bilancování na závěr roku

Na konci roku je zvykem bilancovat - ohlížet se zpět a zjišťovat, co nám rok minulý dál a vzal, a také si dávat předsevzetí do roku nastávajícího. Tak se na to podívejme.

29.12.2023 v 8:53 | Karma: 9,67 | Přečteno: 245x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Hloupneme, nebo jsme stále chytřejší?

Na nejmenované významné akci jsem se setkala s jedním svým bývalým studentem - mimochodem úspěšným mladým mužem - který se mě zeptal, jaké jsou dnešní děti. Jsou jiní než my? Tato otázka a text v sobotní Frontě mě přiměly k zamyš

21.12.2023 v 21:03 | Karma: 22,90 | Přečteno: 538x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Poděkujme básníkovi za krásné slovo

Dnes je to 34 let, co zemřel básník Jan Skácel. Příslušník brněnské skupiny Host do domu, nedostudovaný učitel, který se upsal krásnému slovu.

16.11.2023 v 14:30 | Karma: 11,28 | Přečteno: 273x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslava Indrová

Trápí vás také noční můry?

Noční můry trápí nejen mladé dívky, kterým královna Mab za hříšné myšlenky přičaruje pupínky na nose, ale asi všechny. Občas... Ale u nás snad ty potvory bydlí.

17.9.2023 v 19:35 | Karma: 9,99 | Přečteno: 223x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 372
  • Celková karma 18,94
  • Průměrná čtenost 1907x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.