Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem si lámala kosti

Jako dítě jsem často padala a opravdu často přesně tak, jak říkala Juliina chůva – na nos. I proto mám (jako Nohavica) jizvu na rtu, na nose, zašitou tvář. Padala jsem na lyžích, na kole, měla jsem odřená kolena i pořezané prsty.

Prostě normální děcko, které tráví většinu volného času venku. Jedno se mi ale úspěšně vyhýbalo – nikdy jsem si nic nezlomila – tedy až na prostředníček pravé ruky, který nevydržel úder pětikilové vrhačské koule, když jsme si s ní s kamarádkou o přestávce před tělocvikem přes zákaz házely a já ji nechytila.

Další zlomeninu jsme utrpěla přibližně o dvacet let později, když jsem ve spěchu nevybrala zatáčku a zlomila si  malíček na levé noze o  „futra“ kuchyňských dveří. Třetí v pořadí byl palec na opačné noze, který jsem si zlomila „díky“ frajerským prstovým ponožkám a bordelářům v septimě, kde jsem – opět – zakopla, tentokrát o nezastrčenou židli. Ani jedno se neřeší sádrou, jen leukoplastí. Takže „opravdové“ zlomeniny se mi dlouho vyhýbaly. Až před třemi lety.

Manžel si koupil elektrokolo, zatímco já jsem se zařekla, že NIKDY. Jenže jak se říká, neříkej nikdy nikdy, nakonec jsem si ho koupila taky, protože do kopce jsem mu prostě nestačila. A tím to všechno začalo. Jeden  z posledních říjnových dnů, krásné počasí, teplo jako v létě. „Vyrazíme si na poslední projížďku“ – už nevím, kdo z nás to řekl, ale neměl to dělat, protože pro mě se stala na dlouho opravdu tou poslední. Cestou zpět – pár kilometrů od domova – musíme přejet železnou lávku pro pěší. Uprostřed cesty je kůl, který má zamezit vjezd aut a motorek (ty tam klidně vjíždějí, když si chtějí zkrátit cestu).  Nájezd na lávku je pěkně do kopečka, a protože za roh není vidět, často se těsně před vámi vynoří někdo, koho jste tam nečekali. Proto je třeba pěkně zpomalit, což jsem udělala, ale nezvyklá na to, že rychlost na elektrokole nereguluje síla šlápnutí, ale zařazený rychlostní stupeň, přidala jsem moc a kolo mě shodilo; bohužel na zábradlí, které se ukázalo mnohem pevnější než má pravá ruku.

Tehdy jsem poprvé jela s houkačkou a netušila, že to není naposled.

Lékaři udělali, co mohli, mám v ruce kus titanového drátu, ale něco tam drhlo, tak jsem se po více než dvou letech odhodlala na další operaci, která mi měla vrátit původní rozsah pohybu. Operace se prý povedla, po pár týdnech jsem měla začít rehabilitovat, ale na to už nedošlo, protože mě čekala další jízda „rychlou“.

Kamarádka moc toužila vidět hru Špinarka, která ale byla pořád vyprodaná, takže když VŠB zajistila představení pro své zaměstnance ke dni učitelů, s jásotem mi hlásila, že má dokonce dvě vstupenky. Jenže – covid! Den učitelů dávno pryč, odmaturovalo se, odstátnicovalo a den D konečně přišel. To datum – 2. června - asi dlouho nazapomenu. Nejen proto, že to to bylo skvělé  - představitelka mrňavé baculaté Špinarky  nejen že vypadala skoro stejně, ale když „zaječela“, jako by Věrka vstala z mrtvých. Prostě skvělý zážitek.

Byl krásný večer, tak jsme se rozhodly jít domů pěšky – proti původnímu rozhodnutí použít MHD, což dobrý nápad rozhodně nebyl. Šly jsme pomalu, probíraly výkony herců, když vtom se kamarádka poroučí k zemi (prý se jí podlomila noha). Instinktivně natáhnu ruku, že ji zachytím, jenže ona mě strhla na sebe a já, abych nespadla přímo na ni, se stočím a třísknu sebou o beton. Ihned k nám běží manželský pár, který nás chvilku před tím míjel, ale my obě hned vyskakujeme na nohy a děkujeme za nabídnutou pomoc s tím, že vše je OK. Jenže není. Podezřele mě bolí tříslo, ale hrdinně tvrdím, že to rozchodím.

Oněch 700 m domů jsem šla čím dál pomaleji a obtížněji, ale hrdinně jsem došla. Ráno mi přišla SMS, zda jsem to rozchodila, jenže to už jsem musela sobě i okolí přiznat že ne a jela jsem po druhé. Na ústředně už ani nechtěli nacionanále, protože: „Paní už jsme vezli“ a lékař, který mi dával nohu dohromady, mě poznal, protože to byl ten samý, který mi operoval před pár týdny ruku.

Byly z toho zpackané prázdniny strávené po nemocnicích s berlemi a v bolestech. Za co? Trest za to, že jsem se posmívala kolegům, že budu mít o měsíc delší prázdniny. Měla jsem, ale moc jsem si je neužila. Nikdy se nechlubte a neposmívejte, nebo budete – stejně jako já – po zásluze potrestáni.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jaroslava Indrová | čtvrtek 8.9.2022 18:50 | karma článku: 0 | přečteno: 183x
  • Další články autora

Jaroslava Indrová

Generace Z, někdy M, také internetová generace, děti nového tisíciletí či zoomeři

Letos čeká maturita na další studenty, kteří jsou označování jako generace Z, popř. M. Vyrostli na internetu, s mobilem jsou téměř srostlí, zasáhla je pandemie covidu.

22.4.2024 v 16:05 | Karma: 18,94 | Přečteno: 485x | Společnost

Jaroslava Indrová

Trocha bilancování na závěr roku

Na konci roku je zvykem bilancovat - ohlížet se zpět a zjišťovat, co nám rok minulý dál a vzal, a také si dávat předsevzetí do roku nastávajícího. Tak se na to podívejme.

29.12.2023 v 8:53 | Karma: 9,67 | Přečteno: 245x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Hloupneme, nebo jsme stále chytřejší?

Na nejmenované významné akci jsem se setkala s jedním svým bývalým studentem - mimochodem úspěšným mladým mužem - který se mě zeptal, jaké jsou dnešní děti. Jsou jiní než my? Tato otázka a text v sobotní Frontě mě přiměly k zamyš

21.12.2023 v 21:03 | Karma: 22,90 | Přečteno: 539x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Poděkujme básníkovi za krásné slovo

Dnes je to 34 let, co zemřel básník Jan Skácel. Příslušník brněnské skupiny Host do domu, nedostudovaný učitel, který se upsal krásnému slovu.

16.11.2023 v 14:30 | Karma: 11,28 | Přečteno: 274x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslava Indrová

Trápí vás také noční můry?

Noční můry trápí nejen mladé dívky, kterým královna Mab za hříšné myšlenky přičaruje pupínky na nose, ale asi všechny. Občas... Ale u nás snad ty potvory bydlí.

17.9.2023 v 19:35 | Karma: 9,99 | Přečteno: 223x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Na Ukrajině se už vykládá pomoc z amerického miliardového balíku

13. května 2024  22:27

Americká vojenská pomoc pro Ukrajinu v rámci balíku, který Kongres schválil koncem dubna, již...

Při hromadné nehodě na Karlovarsku zemřel člověk, další čtyři se zranili

13. května 2024  16:13,  aktualizováno  21:35

Vážná dopravní nehoda dvou osobních a nákladního vozidla uzavřela silnici I/6 u Čichalova na...

VIDEO: Bouřka strhla na lidi v Bombaji obří billboard. Desítky jich uvěznil

13. května 2024  21:28

Nejméně osm lidí zahynulo v indické Bombaji po pádu obřího billboardu, který v pondělí strhla...

Američana zadrželi v Istanbulu s 1 500 štíry a pavouky, přitom měl povolení

13. května 2024  19:13,  aktualizováno  21:08

Turecká policie zatkla muže, který se podle ní pokoušel ze země propašovat vzácné jedovaté pavouky...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

  • Počet článků 372
  • Celková karma 18,94
  • Průměrná čtenost 1907x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.