Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje cestování do Prahy

Už třetí rok jezdím celkem pravidelně k lékaři do Prahy. Kontrolu spojím vždy s návštěvou dětí a vnoučat – ostatně i proto jsem si vybrala Prahu a ne Brno, kde se specializované zařízení také nachází. 

Protože pravidelná kontrola je pro mě velmi důležitá, jezdila jsem i v době covidové. Přes všechna protivenství nějaký čas všechno perfektně klapalo. Mám elektronickou registraci, jízdenky objednávám vždy delší dobu dopředu – tzv. včasnou jízdenku, a cestuji-li sama, vybírám si pendolino a v něm samostatné sedadlo, bez souseda.

Bylo tomu tak i při mém loňském jarním cestování. Jízdenku jsem si koupila zhruba měsíc předem, velice pečlivě jsem si vybrala místo – přece jen covid ještě řádil, a tudíž jsem byla v naprostém klidu. Shodou okolností jsem cestovala na apríla, ale nepředpokládala jsem, že tak solidní instituce, za jakou považuji České dráhy, bude vyvádět cestující aprílem. Ale stalo se a pořádně.

Přijdu na nádraží a hledám svůj vlak na tabuli příjezdů i odjezdů, ale marně. „Nemáš chodit na nádraží tak brzy,“ zamrmlám si pod fousy a jdu si sednout do haly. Po chvilce zkoumám znovu obě tabule a znovu nic. Ještě chvíli lelkuji a pak vyrážím směr informace – jistě budou chytřejší, mají na to papíry.

Když jsem se zeptala na pendolino do Prahy a hlavně chtěla vědět, proč není ještě na tabuli, když má za 15 minut přijet, paní za přepážkou  vykulila oči a vypadlo z ní: „Ale tenhle vlak přece nejede!“ Já kontrovala tím, že musí, neboť mám v kabelce jízdenku i s místenkou. Paní utrousila, že mi jistě někdo volal, nebo mi přišla zpráva, že vlak stále ještě nejezdí. To zase zmátlo mě a opáčila jsem, že je-li v jízdním řádu, tak přece existuje. Chvilku jsme si přehazovaly odpovědi jak  ping-pongový míček, až nakonec se paní zklidnila  a  mně se dostalo vysvětlení, že vlak, který  opravdu za covidu nejezdil, měl být znovu spuštěn, ale nakonec  sice pojede, ale až za týden. Všichni byli upozorněni, jen jednoho pána nemohli dohledat, ale ten přišel sám, protože se vše dověděl včas. Vám nikdo nevolal? Nedostala jste zprávu? To není možné, my jsme psali nebo volali všem.

V onu chvíli jsem byla na omdlení a můj obvykle nízký tlak vystoupal k nebeským výšinám. A co teď?? Obrátila jsem zoufalou tvář k přepážce a v očích jsem měla obrovitánský otazník. Paní se vzpamatovala a začala hledat: „Můžete jet dalším vlakem (navrhla odjezd zhruba za dvě hodiny) a my vám otevřeme čekárnu. A dáme vám něco na pití.“  Pak přihodila ještě místenku zdarma. Měla jsem slzy na krajíčku, ani jsem nevěděla, jestli to byly slzy vzteku, či zoufalství, a protože ani RJ, ani Leo neměli volná místa, na vše jsem vděčně kývla. Až mnohem později mi došlo, že ani ona třídecová dobrá voda nesmazala rozdíl mezi cenou jízdenky na pendolino a obyčejný rychlík. Nejen že mi dráhy způsobily šok, připravily mě téměř o dvě hodiny života (vlastně více, protože „écéčko“ dojelo s dvacetiminutovým zpožděním), ale s klidným svědomím mi nevrátili přeplatek, jenž vznikl rozdílem mezi cenami vlaků různé kvality. Takže nakonec ten, kdo se smál poslední, byly České dráhy.

A ještě jedna perlička. 3. června 2022 jsme měli s manželem cestovat opět do Prahy, jenže já jsem měla těžký úraz a  2. června večer – těsně před tím, než mě odvezli na operační sál, jsem jízdenku stornovala. Zatímco zpáteční, kterou jsem koupila u konkurence, mi proplatili hned, na peníze od „rodinného stříbra“ jsem čekala téměř měsíc.

V únoru mě čeká další cesta do matičky Prahy. Už pomalu přemýšlím, že si koupím jízdenky, abych si mohla vybrat své oblíbené místo.  Smířila jsem se s tím, že v pendolinu často nefungují záchody, že kafe i čaj nekřesťansky podražily, ale s tím, že vlak možná nepojede, se nesmířím. Občas se mi v noci zdá, jak sedím sama zamčená v poloosvětlené  speciální čekárně a cucám neperlivou vodu…

Autor: Jaroslava Indrová | úterý 10.1.2023 18:59 | karma článku: 35,48 | přečteno: 4931x
  • Další články autora

Jaroslava Indrová

Generace Z, někdy M, také internetová generace, děti nového tisíciletí či zoomeři

Letos čeká maturita na další studenty, kteří jsou označování jako generace Z, popř. M. Vyrostli na internetu, s mobilem jsou téměř srostlí, zasáhla je pandemie covidu.

22.4.2024 v 16:05 | Karma: 18,94 | Přečteno: 479x | Společnost

Jaroslava Indrová

Trocha bilancování na závěr roku

Na konci roku je zvykem bilancovat - ohlížet se zpět a zjišťovat, co nám rok minulý dál a vzal, a také si dávat předsevzetí do roku nastávajícího. Tak se na to podívejme.

29.12.2023 v 8:53 | Karma: 9,67 | Přečteno: 245x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Hloupneme, nebo jsme stále chytřejší?

Na nejmenované významné akci jsem se setkala s jedním svým bývalým studentem - mimochodem úspěšným mladým mužem - který se mě zeptal, jaké jsou dnešní děti. Jsou jiní než my? Tato otázka a text v sobotní Frontě mě přiměly k zamyš

21.12.2023 v 21:03 | Karma: 22,90 | Přečteno: 538x | Diskuse| Společnost

Jaroslava Indrová

Poděkujme básníkovi za krásné slovo

Dnes je to 34 let, co zemřel básník Jan Skácel. Příslušník brněnské skupiny Host do domu, nedostudovaný učitel, který se upsal krásnému slovu.

16.11.2023 v 14:30 | Karma: 11,28 | Přečteno: 273x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslava Indrová

Trápí vás také noční můry?

Noční můry trápí nejen mladé dívky, kterým královna Mab za hříšné myšlenky přičaruje pupínky na nose, ale asi všechny. Občas... Ale u nás snad ty potvory bydlí.

17.9.2023 v 19:35 | Karma: 9,99 | Přečteno: 223x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 372
  • Celková karma 18,94
  • Průměrná čtenost 1907x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.