Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P62e78t95r 97L86o16r15e84n42c

10. 2. 2023 21:32

Brannou výchovu na základce i na střední učily většinou takové ty "slabší" učitelské kusy - většinou tělocvikáři, dílnaři...v Děčíně na nás méně pozorné žáčky a žákyně házel vzteklý učitelský nerv mohutný svazek klíčů...

Kromě mnoha bizarních zbytečností (už jsem zapomněl, jestli se mělo lehat nohama nebo hlavou k atomovému výbuchu) se v rámci BV učilo i pár užitečných věcí - práce s mapou a buzolou, orientace v terénu, teorie střelby, balistika, první pomoc při úrazech apod. - a na gymplu jsme museli umět rozpoznat nárameníky všech hodností ČSLA (a bez známkování i Sovjetskoj Armiji) a klopové odznaky různých druhů zbraní, což znamenalo oproti jiným výhodu nejen na startu vlastní vojenské pakárny, ale třeba i při jednání s fízlákama (VB), kdy hemoni byli vždy polichoceni, když jsem je coby šikanovaný při sepisování všelijakých protokolů oslovoval jejich hodnostmi. ;-)

0 0
možnosti
Foto

Ano, na lehání si taky pamatuji a dodnes nevím, odkud kam.:-)

0 0
možnosti

R^ U školy to bohužel nekončilo. Když jsem nastoupil do zaměstnání, vyhnali mě jako eléva na třídenní školení o zbraních hromadného ničení. Zatímco mi práce stála, poslouchal jsem tam tři dny "bidelníka", pro kterého to bylo dobré bydlo.:-)

0 0
možnosti

Nevím v kterých letech chodila paní autorka do školy.Já od r.1958 do r.1967 moje děti celá osmdesátá léta (mám 3 děti, takže v různých obdobích), ale NIKDY ani já ani děti jsme neměli brannou výchovu natož aby to bylo známkováno na vysvědčení.

Ano, branná výchova byla po vyučování jako branná cvičení, ale to se neznámkovalo.Na začátku byl jakoby poplach a nácvik nástupu školy po třídách na určitém prostoru a pak byl přesun buď na hřiště nebo do venkovního terénu.Byl tam hod granátem, běh na 100 metrů, nasazování masek a ochraného oděvu (ty igelitové pytlíky) a na konci rozdělání ohně a opečení buřtů (součástí toho bylo nanošení dřeva, nasekání a příprava hranice ohně).A toto cvičení se dělalo buď v září nebo v květnu, červnu když bylo pěkné počasí a nehrozil venku déšť.

Takže by mně zajímalo na kterých školách to bylo a v kterých letech a kde byla na vysvědčení kolonka BRANNÁ VÝCHOVA.

0 0
možnosti
Foto

Zrovna jsem si prohlížel stará vysvědčení, a byla tam. Mám to okopírovat a dát sem, abyste zase vypadal jako - Hnyk?

1 0
možnosti

Týdenní branný kurz jsem zažil na průmyslovce a říkali jsme mu manévry. Byl to vcelku příjemný týden strávený hlavně sportem a s hektolitry piva. A pamatuji se, že s brannou výchovou nás tam nikdo neobtěžoval.

0 0
možnosti

Branná výchova byla naprostá selanka proti státnicím z marxismu-leninismu, které byly povinně zavedeny v r. 1980. To byl teprve masakr!

0 0
možnosti
  • Počet článků 372
  • Celková karma 18,94
  • Průměrná čtenost 1907x
Jsem učitelka, která  i po dlouhé praxi učí ráda.